مقالات آرشیو خبر ها
A November to remember

A November to remember

بعد از صعود در جدول سری آ و جواز صعود به جمع 16 تیم برتر لیگ قهرمانان ، یوونتوس دات کام ، به نقش اساسی اتفاقات این ماه در فصل جاری یووه می پردازد.

اگر ثبات ، لغت اساسی آلگری در هفته های اخیر بوده ، بازیکنانش مطمئنا پیام او را به خوبی گرفته و عملی کردند و 13 امتیاز و از 15 امتیاز ممکن را در تمام رقابت ها کسب کرده اند. درست از زمانی که خوان کوادرادو یک پیروزی ثانیه ی پایانی را در دربی دلاموله برای هواداران در ورزشگاه خانگی کادوپیچ کرد.

پیروزی برابر تورینو ، شاید در آخرین روزهای اکتبر اتفاق افتاده باشد ، اما آغازگر راهی شد که برای نوامبری که هیچ حسرتی برای تیم باقی نگذاشت ، زیرا یوونتوس خود را از جایگاه 12 جدول قبل از شروع بازی ، تا مکان پنجم تا پایان بازی با پالرمو در سیسیلی بالا کشید.در این مدت ، پسرهای راه راه پوش سه کلین شیت به ارمغان اوردند ، و نسبت شوت هایی که به سمت دروازه شان ارسال شده به شوت هایی که زده اند 3 در برابر 11 بوده است!

بعد از کسب پیروزی بسیار مهم برابر همشهری ها ، مرادن الگری به آلمان سفر کردند تا در گروهی شدیا رقابتی در لیگ قهرمانان با بروسیا مونشن گلاباخی که در بوندسلیگا اوج گرفته بود روبرو شوند ، جایی که حریفشان در بیشتر نیمه ی دوم از برتری عددی بهره مند بود.شاگردان آندره شوبرت سزاوارانه پیش افتادند و با دریایی از شادی هواداران سبزپوششان مواجه شدند ، درحالیکه با سبک پرس شدید از جلوی زمین توپ و میدان را در اختیار داشتند ، با این حال یوونتوس ، منسجم باقی ماند ، پرس را جذب کرد و به بازی در شرایطی بسیار خاص برگشت.

استفان لیختشتاینر ، در حالیکه بعد از یک ماه دوری به خاطر عمل جراحی قلب به ترکیب اصلی بازگشته بود ، جنگندگی (و هم چنین تکنیک)اش را به شکل تمام و کمال به نمایش گذاشت ، تا گل مساوی را چند ثانیه قبل از پایان نیمه ی اول به ثمر رساند.مفهوم کلی گل استفان ، روحیه و دلگرمی آنهایی بود که لباس راه راه برتن دارند ، حتی بعد از اخراج هرنانس ، زیرا آنها مصممانه یک امتیاز را به خانه اوردند.

این نتیجه تیم سوم در آن مقطع ، یعنی سویا را با در 5 امتیازی یووه قرار داد ، که خیلی زود به 8 امتیاز تبدیل شد ، جایی که مردان آلگری با شاید بتوان گفت ارائه ی بهترین نمایش خانگی در اینجای فصل ، توانستند منچستر سیتی را در جی آرنا مغلوب کنند و با اینکار صعودشان به مرحله ی حذفی لیگ قهرمانان قطعی کرده و همزمان جای رقیب انگلیسی را در صدر گروه بگیرند.

با رقابت های لیگ برگردیم ، جاییکه بازی بعدی یوونتوس بعد از شهراورد تورین ، آنها را راهی توسکانی کرد ، جاییکه امپولی انتظارشان را می کشید.در نیمه ی اول پر حادثه ی این دیدار ، تیم مهمان با گل ماسیمو ماکارونه پیش افتاد ، اما آنها توانستند مسیرشان را به عنوان تیم برنده پیدا کنند ، قبل از اینکه حتی نیمه ی دوم شروع شود، پاتریس اورا و ماریو مانژوکیچ یووه را پیش انداختند.پائولو دیبالا تیر خلاص را در دقایق پایانی پرتاب کرد ، بردی که اولین پیروزی پیاپی یووه از ابتدای این فصل بود و نقش کلیدی را در مسیر بازگشت یووه داشت.

13 روز به خاطر بازی های ملی وقفه رخ داد ، بازیکنان کاری که نیمه کاره رها کرده بودند ، ادامه دادند و با شکست میلان در یوونتوس آرنا جای آنها را در جدول گرفتند. این بازی با تمام نیات و اهدافی که در آن بود ، فاقد انرژی و حادثه بود و بیشتر به خاطر اینکه جیجی بوفون به رکورد گائتانو شیره آ با 552 بازی برای یووه رسید و همچنین کنترل درخشان توپ توسط دیبالا و والی چشم نوازش از سانتری که الکس ساندرو جوان برای او ارسال کرده بود.

دفاع چپ برزیلی یووه بدون شک ، یکی از قهرمانان ماه پیش بوده است ، تیزبینی او در سانترهایی که منجر به ثمر رسیدن 3 گل شد که یکی از آنها گل پیروزی بخش و دراماتیک کوادرادو در مقابل تورینو بود. آخرین مورد از سه گانه ی پاس گل هایش در سطح اروپا و برای مانژوکیچ بود.این گل ، از خیلی جهات ، خلاصه ی نتایج مثبت اخیر یووه بود ، زیرا آنها در حضور مهاجم کرواتشان همواره پیروز بوده اند.

و این اتفاقا دقیقا یک بار دیگر در روز یکشنبه در استادیوم رنزو باربرا افتاد ، وقتی یک بار دیگر یک سانتر دقیق از سمت چپ ، این بار به وسیله ی دیبالا ، بازیکن باتجربه ی سابق بایرن را برای پیش انداختن یووه در بازی دعوت کرد. این پیروزی ، با یک جفت اشانتیون دل پذیر هم همراه بود.جاییکه استفانو استورارو نمایشش به عنوان یک هافبک فوق العاده متحرک و دینامیک را با یک تمام کنندگی مهاجم وار در گوشه ی سمت راست دروازه تمام کرد ، بعد از آن سیمونه زاتزا هم ارامشش را حفظ کرد و توپ را از کنار استفانو سورنتینو عبور داد.

برای اینکه سطح پیشرفت تیم در مدت این یک ماه را بفهمیم ، تنها به نسبت پیروزی ها ، به عنوان هدف برتر تیم در این فصل نگاه کنید. یووه در حال دنبال کردن صدر نشین سابق سری آ‌ ، رم با 11 امتیاز اختلاف بود ، که بعد از باخت به ساسائولو در ماه اکتبر به وجود آمده بود. بانوی پیر حالا تنها 6 امتیاز از اینتر عقب است. در عین حال در اروپا ، یووه حضورش در جمع 16 تیم برتر اروپا را قطعی کرده و این فرصت را دارد که به عنوان صدرنشین به این مهم دست یاد و کارش را در مرحله حذفی آسان تر نماید.

تا آن موقع ، همانطور که آلگری مشتاق بود تا بعد از فتح سیسیلی ، تصریح کند ، که کارهای زیادی برای انجام دادن باقی مانده و همان رویکرد حرفه ای باید برای بازی های پیش رو در ماه دسامبر وجود داشته باشد تا تیم تیم در پایان این ماه هم به همین شکل با رضایتمندی به تیم و نتایجش نگاه کنیم.

"انجمن مجازی هواداران باشگاه یوونتوس در ایران"


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: